Friday, November 27, 2009

MANIES- Jenama Produk Makanan Tradisional Malaysia

Resepi tradisional yang digunakan sejak 1950 ini, dijual pada harga runcit RM7.90 sekotak. Sebagai ahli persatuan PERDASAMA, MANIES kini berjaya mengembangkan kawasan pemasarannya dan membina rangkaian pembekal makanan Melayu Tradisional.
MANIES Usaha Enterprise merupakan syarikat pengeluar dan pembekal makanan tradisional Melayu yang beroperasi di Kampung Sinaran Baru Skudai, Johor. Syarikat yang ditubuhkan sejak 2007 ini mengeluarkan 3 produk utama iaitu Dodol berperisa Lemak/Durian, Kuih Sepit dan kuih siput dibawah jenama MANIES. Syarikat yang berkembang dibawah program Groom Big SIRIM ini berjaya menghasilkan dan menaiktaraf jenama kuih melayu Tradisonal melalui sentuhan resepi, pembungkusan dan pemasaran yang berkesan.
Pengusahanya Norhaja Masno berkata, produk MANIES merupakan makanan istimewa Melayu yang paling mendapat sambutan oleh masyarakat Malaysia dan sesuai untuk pelbagai majlis, cenderahati, koporat gift, dan musim perayaan. Disamping rasanya yang enak dan berkualiti, MANIES merupakan makanan alternatif kesihatan bagi menggantikan makanan segera. Produk yang ringkas, sedia dimakan, mudah untuk dihidangkan, Tanpa bahan pewarna dan pengawet, dan 100% keluaran produk Muslim Malaysia.
Dibawah jenama MANIES, nama makanan Tradisonal Melayu dipertingkan kepada Triangle Biscuit, Roll Biscuit, Sweet Malaysian Candy tanpa merubah keaslian makanan tradisonal Melayu ini.
Ketika ini, MANIES mudah didapati di ruang jualan di Amcorp MALL Petaling Jaya dan di bangunan MATRADE Kuala Lumpur. Bagi mereka yang berminat untuk menjadi rakan niaga MANIES, boleh menghubungi Norhaja Masno di talian 019.728.4436 atau melayari web blog MANIES di http://manies-anies.blogspot.com/

1 comment:

  1. Tuan,

    MEMOHON KEMASUKAN PRODUK USAHAWAN KE PASARAYA MYAGRO HYPERMART

    Merujuk kepada perbualan antara saya dan Cik Ain pada hari ini 18 September 2012.

    2. Untuk makluman tuan, MyAgro Hypermart ditubuhkan pada Januari 2012 untuk mengumpul, mengedar dan memasarkan produk produk PKS. Kami merupakan peserta EPP 8 (Entry Point Project)/Taman Pemakanan dibawah program NKEA (National Key Economic Areas). Projek ini adalah dibawah kelolaan Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani serta dipantau oleh pihak PEMANDU. Peranan kami adalah untuk merealisasikan dan memartabatkan produk produk PKS ke peringkat antarabangsa.

    3. Pihak MyAgro Hypermart juga turut terlibat didalam Pameran Antarabangsa MAHA 2012 dimana kami mengadakan pemadanan perniagaan untuk menginisiasikan pengeksportan produk produk PKS ke pasaran antarabangsa. Telah dijangkakan kunjungan pelawat adalah seramai 3 juta dari dalam dan luarnegeri. Maka inilah peluang yang perlu diambil oleh usahawan usahawan PKS untu mempamerkan produk produk mereka di Pasaraya MyAgro Hypermart.

    4. Sehubungan itu, kami memohon kerjasama dan sokongan dari pihak tuan untuk mempertimbangkan permohonan ini. Segala terma dan syarat proses kemasukan produk adalah berdasarkan dari persetujuan pihak tuan dan kami. Bersama-sama ini kami lampirkan borang maklumat usahawan untuk tindakan pihak tuan. Sebarang pertanyaan lanjut sila hubungi Saiful 019 291 93967.

    Segala kerjasama dan sokongan dari pihak tuan, amatlah kami hargai dan kami dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.


    SAIFUL
    Executive
    Cell Phone: 0192919396
    Tel: +60389458040
    Email : saiful@myagrohypermart.com



    Business Oulet :-
    MY AGRO HYPERMART SDN BHD (954845-M)
    Gf, Hall D,Malaysia Agro Exposition Park Serdang (MAEPS)
    43400 Serdang,Selangor Darul Ehsan
    Tel: +60389458040 Fax: +60389458141
    Website: www.myagrohypermart.com



    ReplyDelete